مديرعامل صندوق اعتباري هنر در گفتگو با روزنامه ایران: از همان اول به هنرمندان اعلام کردیم حق بیمه نپردازند

روز شنبه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر ازمعافیت پرداخت حق بیمه ۳۵ هزار بیمه شده در سه ماهه نخست سال جاری داد.

سید حسین سیدزاده مدیر عامل صندوق هنر مبلغ اعتبار تخصیص یافته به این بخشودگی را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده و گفته است که  نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر  با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی،تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می دهد.
وی درخصوص کسانی که حق بیمه شان را پرداخت کرده‌اند، تأکید کرد: « ما از ابتدا به همه اعضا اعلام کردیم که حق بیمه‌شان را پرداخت نکنند. بعضی‌ها کمتر باور کردند یا اخبار ما را که بطور مرتب در شبکه های اطلاع رسانی خود و سایر رسانه ها منتشر کردیم پیگیری نکردند. علی رغم تاکید ما بر این امر، اکنون نسبت به این افراد که تعدادشان خیلی هم کم است، در حال بررسی هستیم . البته هنوز تعداد آنها را به صورت مشخص نمی‌دانیم و باید برآورد کنیم.»
او در ادامه از این هنرمندان خواست:«صبر کنند و با صندوق اعتباری هنر تماس نگیرند چرا که دریافت لیست کسانی که واریز کرده اند از سازمان تأمین اجتماعی زمانبر است و میبایست تا در آینده بتوانیم در این خصوص تصمیم گیری و اقدام کنیم.»

ارسال یک نظر

نسخه آزمایشی